Torrisar - nej inte här!

Nej precis, Singapore är inget land för torrbollar. Det har definitivt konstaterats efter dagen i Little India. Om någon av er därhemma skulle vilja ha en lektion i svettning när vi kommer hem så kan vi garanterat ställa upp som erfarna lärare. Så nej, Singapore och torrbollar går inte ihop, men jag antar att landets invånare nog skulle kunna kallas torrisar trots allt, eftersom de avskyr solen och gärna håller sig inne med air condition... hmm.

Jag måste även berätta lite mer om fiskmarknaden i Little India. Där går man, i lyckan om att snart komma till ett köpcenter med AC eftersom Fredrik sett det där vid MRT-stationen. Dit kommer vi, går uppför en trappa och möts av en hiskelig lukt - FISK! Och som det var fisk! En hel labyrint, rad efter rad, med stora, äckliga fiskar och fiskhuvuden som luktade väldigt illa. Mitt bland alla fiskar kommer sedan en låda med krabbor. Och visst förväntar man sig att dom ska vara döda. Men nej, när jag går förbi klättrar en uppför kanten och jag blir livrädd! Usch och fy. Det var nog bland de näst äckligaste sakerna jag gjort i mitt liv, men inte äckligast.

En tredje lite rolig incident under dagen som jag bara måste berätta om. Vi kommer hem, trötta och slutkörda, och går direkt till Mr. Chicken Rice för att käka middag. Jag kommer dit, går fram, och han frågar: ''one?'' och jag svarar att jag vill ha två, en till Ida och en till mig. Sedan säger han: ''no soup, right?'' Nej precis, ingen soppa vill jag ha heller, vilket han numer lärt sig. Jag kommer sakna våra måltider där i Malaysia! Mysigt ställe och skojig gubbe :) det gillar vi!

Nu blir det till att slappa lite ute vid jacuzzin innan läggdags...
//stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0