Stackars råtta!

Ja, stackars råtta tror jag att jag vill säga. Jag har nämligen halft trampat ihjäl honom idag. En helt okänd singaporiansk råtta hanmnade under min fot. Det krasade lite.

Men för att börja från början. Jag mår inte bra idag. Blodsockret vägrar vara något annat än till besvär och mitt stackars huvud tar illa upp. Frun därinne i mig strejkar, så därför bestämde jag mig för att skriva ett litet blogginlägg innan jag tänker sova för dagen, medan Ida kilat över till ett lite trevligare sällskap. Under eftermiddagen har jag nog varit mer frånvarande än närvarande, och sista biten hem var jobbig. I alla fall, det gjorde det hela väldigt roligt, fastän jag inte orkade skratta just då.

Thomas diggar Svullo, och ja, han har gått runt och pratat Svullo hela promenaden hem. Vi går där i mörkret, uppför backen mot lägenheten. Jag lyssnar inte på de andra och jag tittar inte vart jag sätter fötterna. Mitt mål är ett enda: hem och sova, skallen värker! Plötsligt knastrar det lite under min fot när jag kliver på något hårt och stort, som jag antog var de där konstiga frukterna som brukar trilla ner från träden. De är stora och hårda. Men inom loppet av knastret skriker Thomas till, högt och ljudet, precis som Svullo och Ida flyger som en raket åt sidan, rätt in i Thomas. Icke närvarande som jag är går jag lugnt vidare, ända tills jag märker att de andra stannat och titttar på något. Oj, utbrister jag, där ligger visst en död råtta.

Sedan får vi höra. Thomas som såg allt berättar att han såg råttan just som jag sätter ner foten. Han hör kraschet och frösöker skrika, men först kommer inget ljud. Sedan skrattar de. Nåt åt det hållet tror jag det var. Jag hängde inte med så bra, men poängen är att jag råkade trampa sönder den stackars lilla råttan, vilket jag faktiskt ber om ursäkt för. Utifall den har ont och lever lite halft. Det var i alla fall en ganska knäpp händelse och det var kul, så jag tänkte skratta åt det imorron, då jag borde vara lite piggare. Dags att sova nu, för att göra min hjärna glad.

//stina

Kommentarer
Postat av: Vicky

Nä fan va hemskt, det var väl inget att skratta åt! :(

2009-10-05 @ 16:13:36
URL: http://vcky.blogg.se/
Postat av: Martin

Det var väl ändå elakt av dig Stina? :p

2009-10-06 @ 03:15:22
URL: http://timonochpumbainusa.blogg.se/
Postat av: Thomas

Jo, jag lovar Vicky. Det var jatteroligt.

2009-10-06 @ 06:12:29
Postat av: ida och stina

Jo du forstar Victoria, de tvar ganska roligt. Inte att rattan dog saklart, men kan du forestalla dig scenariot nar Thomas ser rattan under min fot precis som jag satter ner den utan att reagera? Men sjalvklart, jag lider med rattan...

2009-10-06 @ 08:01:38
URL: http://isisingapore.blogg.se/
Postat av: stina

Jo du forstar Victoria, de tvar ganska roligt. Inte att rattan dog saklart, men kan du forestalla dig scenariot nar Thomas ser rattan under min fot precis som jag satter ner den utan att reagera? Men sjalvklart, jag lider med rattan...

2009-10-06 @ 08:03:42
URL: http://isisingapore.blogg.se/
Postat av: schnyggingen ;)

men de fatta man ju om dig stina! stackars råttan:( Fast fan va komiskt egentligen XD ofta man kliva på en råtta då... det måste ju vart nå fel på den isfl för den borde ju flyttat på sig när ni kom ;)

2009-10-06 @ 17:34:51
Postat av: bea

Stackars råttan ;) haha

Men jag var på första sjukgymnastgrejen idag, och det gick bra! har nästa tid på torsdag så det blir nog väldigt bra det :D Hur har ni det då?

2009-10-06 @ 18:32:54
Postat av: Stina

Nej jag menar det. Haha, inte alltid man kraschar en ratta heller. Lite lustigt xD

2009-10-07 @ 03:51:48
Postat av: stina

vad bra bea! vad fick du gora? :) jag haller pa langtar ihjal mig till operationsbordet nu jag :o helt stort! fyra veckor kvar... alltsa, vi ar skittrotta nu! det kanns fullt att vi halvsover pa kontoret, men det kan inte hjalpas... det kan bara bli battre! ;)

2009-10-07 @ 03:55:02
Postat av: Catrine (;

Här har ni lite info tjejer om studentkryssning som jag fick av en vän. Hoppas ni har det kanonie där bort på andra sidan;) //Catrine



Hej Catrine!:)

Låter som att du har det toppen i Florida, själv börjar man fundera på om man måste ta fram vinterjackan snart..

Anledningen till att jag kontaktar dig är för att det är jag som tar hand dom försäljningen av biljetter till Studentkryssningen den 20-21 mars 2010. Och jag tänkte om du eller några andra treor på Göransson är intresserade av att köpa en biljett?

Arrangören är www.funcruises.se. Jag har redan haft en försäljning idag och då sålde jag nästan mer än hälften av biljetterna. Och eftersom ni kommer vara borta en lång tid till tänkte jag att jag kunde eventuellt lägga undan några biljetter till er om ni är intresserade av det.

Här är länken till priserna av hytterna: http://www.funcruises.se/arrangemang/studentkryssningar/studentkryssningar_priser.php

Och här är länken för beskrivningen av hytterna:

http://www.funcruises.se/arrangemang/studentkryssningar/studentkryssningar_fartyget.php

De hytter som tagit slut är E4 och A4.

Vore jättesnällt om du kunde sprida detta vidare till resten av treorna:) Och som sagt, be dem kontakta mig på mail om de är intresserad av att jag lägger undan en biljett till dem.



Kram

/Sanna [email protected]

2009-10-07 @ 04:02:47
URL: http://cinflorida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0