SOL OCH BAD - tillslut!

Idag har vi äntligen lyckats med uppdraget att ta oss till Sentosa - ön för sol och bad och skoj! Jag och Ida har dock varit smartast idag då vi smörjde in oss om och om med solskyddskräm. Det är en lärdom killarna borde dra, och som jag tror att speciellt FREDRIK borde tänka över... han liknar nämligen mer en kräfta än något annat just nu. Ajaj!

Dagen bjöd i alla fall på slappande på stranden... en vit strand, med helt okej vatten som man flöt på! haha, det gillade jag. man lägger sig ner i vattnet, och FLYTER utan att göra något... så skönt så! fast Thomas flöt inte, lite lustigt eftersom vi andra gjorde det. Undra vad han har som inte vi har. När vissa av oss blivit något för röda så gav vi upp stranden och köpte glass. Och som det var gott! Vi hade lätt kunnat äta många flera glassar just då.

7.40 pm var vi på Songs of the Sea - en show på stranden och i vattnet där människor sjunger och ljus och vatten sprutas hit och dit och ja, det går inte förklara! Hur häftigt som helst i alla fall. Plus att kineserna är ascoola. Händer något som vi bara säger wow till, går ett långt oooooooooooooooh med stigande ton genom ´skaran av kineser. Jag gillar dessa människor! Dom är lustiga.

på hemresan på ett sorts tåg från ön till fastlandet så höll jag i ett sånt där handtag som hänger ner som kan hålla i så man inte ramlar. PLötsligt fick jag för mig att släppa det eftersom ja gstod stadigt så jag gjorde det - rätt i huvbet på en kines! och vad säger jag, jo, FÖRLÅT! sedan skrattar mina vänner åt mig och när jag slutat skrattat säger jag sorry istället. Fast kinesgrabben skrattade också så det var ingen fara. Det roliga va att kineser lite längre bort pekade och skrattade dom också. Jag säger ju det, kineser är ett lustigt folkslag.

Jag handlade också en grej idag, där det var tag 3 få en på köpet. Jag tog tre och gick mot kassan. På väg dit mötte jag en expedit:

han: You get one for free if you buy three.
jag: but i have three!
han: but then you get one free, i will get another one for you!
       jag fattar fortfarande inte vad gubben menar, för jag hade ju tre! sen slog det mig, jahaaa, man får en på köpet om man köper tre... jag förstår inte hur jag kunde tro att man fick en gratis om man köper tre, alltså, köpt två få en extra, som jag trodde det stod... solsting kanske man kan kalla det!

nej, nu är det bråttom, klockan är elva och imorgon bär det av till malaysia. jag måste packa, duscha och käka lite. vi ska dock tänka på killarna som får sitta här på kontoret. och vi kommer nog sakna dom lite! om det hjälper för dom... ;)

aja, godnatt allihopa!
//stina

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag sager som Thomas: det ar en nyans av brun. Men sa farligt var det anda inte.

2009-10-12 @ 02:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0