2:a Helgen

Vi befinner oss nu mitt i den andra helgen sen vi kom till Singapore. Vi inser att det är så mycket som måste hinnas med och vädret vill inte direkt vara oss till lags. Jag och Stina har också fått reda på att vi kommer få ännu mindre tid till att göra saker här i Singapore. Vi har faktiskt sån tur att vi ska få följa med till Malaysia på företagspresentation och kundbesök. Första resan blir måndag till fredag! Vart ganska chokade då vi bara trodde det skulle vara över dagen eller högst en natt. Men det var inte nog med det, vi kommer även att få åka till Malaysia sista veckan också tisdag eller onsdag till fredag. Det blir till att vara borta väldigt mycket. Och som pricken över i så är det sedan dags för vår semester som vi förresten har bokat på Tioman Island som otippat nog ligger i Malaysia det också. Då kommer vi alltså hem på fredagen och åker på lördagen..Haha

Vi kom till insikt att vi faktiskt kommer spendera mer tid i Malaysia under de här fem veckorna än i Singapore. Det är ganska bra jobbat :P

Fredagskvällen - Partaj
Igår tog vi iaf på oss partyhattarna och gled ner till ett ställe nära Harbour Front som vi har hört har bra dansställen med massa ungdomar. Förkepan ägde rum hos killarna och det skulle man ju kunna sammanfatta fint med att det var bra musik. Eller ja, vad säger ni pojkar?
Ja, taxin ringdes in i mycket god tid, det som var bra var väl att vi slapp köa in och det hade ju inte hunnit blivit så trångt än. Konstigt nog möttes vi av reserverade bord i varje hörn trots att det var lite glest. Dansgolvet vågade vi oss inte på så där på direkten heller, men kvällen var ju inte slut än!

Ja, efter att ha besökt baren några gånger började det klia lite i benen så några gånger tittade vi faktiskt in på dansgolvet alla fyra, men jag tror att vi var ganska övertaggade och hade förväntat oss lite mer rajtan tajtan istället för en massa segpotatisdans. Men som tur var fanns det några fler ställen att besöka bla lite lugnare barer med livemusik och sen ett salsa-ställe! Självklart tröck vi oss längst fram framför scenen och skakade roumpa :P

När de tog paus gick vi tillbaka till segpotatisarna men insåg att vi nog sett nog av allt och tog taxi tillbaka hem. Vrålhungriga var vi som vargar! Eller det var nog bara jag som var det, kanske för att det stod ett litet stånd som sålde korv med bröd utanför när vi väntade på Taxin. Alltså, korv med bröd hur ofta tror ni att man ser det här? Priset var alltför högt så snålheten tog tag i mig och Mc delivery blev ganska lockande. Väl framme i lägenheten fick chipsen duga, sen vart det sovdags!

Lördag - Little India
Ja som överskriften lyder så har vi varit och besökt Little India idag och det var verkligen som jag hade föreställt mig. Massa indier och massa indiska kläder. Det var iaf väldigt kul att vara där och se alla byggnader och köpa någon pryl. Stora tummar upp för Fredrik som köpte en Indisk shorta! ;D
Sen finns det ett nyckelord för dagen också, Fisk, en hel byggnad med fisk och vattendjur! Vi skulle in i ett köpcentrum tänkte vi, men inte vet jag, kanske indierna har lite andra butiker i sina köpcentrum för det vi stöttte på var alla dessa sladdriga illaluktande fiskar och krabbor. Jag klev till och med på en grappklo som låg på golvet, det roliga var nog att jag ropade ut att jag klev på en krabbtass ;P hah,
Flera kort blev tagna så lär lägga ut några sånna sen, men internet är ju så segt här så det tar sån tid.!

Efter detta styrde vi tjejer vår kosa mot köpcentret Jurong Point en sväng så vi är rätt möra i hela kroppen. Efter en hel vecka i flipp flopps så mår varken fötter, knän eller höfter särskilt bra. Blir att flörta åt sig lite fotmassage av grannarna snart tror jag :P

Nu ska vi faktisk över dit så får vi se hur den här lördagen slutar, imon ska vi definitivt till Sentosa vilket väder än komma skall! Det ser vi fram emot ;)

Tjong tjong så länge!

 Här är en bild från nån gång jag har ätit sea food...kolla in bläckfiskarmen!
Bilden går att förstora om du trycker på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0