Stalkers till försäljare och kinesiska

Tjing tjong!

Det är nog allvarligt en fras vi måste börja använda här när vi hälsar, iaf testa om kinesserna reagerar. Haha, typiskt oss att frivilligt göra oss knäppa. Men det skulle vara kul att se om nåt händer :P

Vi kom och tänka på en sak idag, som ni kanske vet är det väldigt höga böter här i singapore. Som exempel åker vi MRT-tåg varje dag och där står det såklart massa förbudskyltar. En är iaf att man absolut ite får dricka eller äta där eller på stationen. Skulle man bli upptäckt att göra det skulle man få böta 2500 svenska kronor. Okej? Även på migrationskorten som vi fick på planet för att komma in i Singapore så stod det ungefär: WARNING! Driving car while using drogs will be punished with death by law. Lite scary! Inte för att det är något vi funderar på att göra, men allt är så tydligt här, vilket kanske är bra i och för sig. Men extremt?

Igår gjorde vi något kul - nämligen beställde hem pizza från Pizza Hut och hit kom en ensam liten indier. Fredrik fick ringa och beställa men det gick lite knackigt, men vi fick våra pizzor iaf :) Och kvällen blev riktigt trevlig fastän Stina somnade ganska tidigt. Vi hade överseende då vi förstår att hon borde vara trött efter de få timmarna vi har sovit sen vi kommit hit. Men jag borde ju också vara riktigt trött! Men jag (ida) har lite svårt det där med att sova när det är natt här men vill gäran ta lite siesta på dagen. Vi såg iaf en hel del youtubeklipp och kollade på Singapore TV. Yeah!






Här är även en liten immitation av Rose i Titanic då Sharon på jobbet tycker jag är så lik henne. Haha, ja helt crazy bild, men det ju ju bara just for fun, Saknar dock vinden i håret och Leonaro Dicaprio bakom mig ;)

Igår var vi även och fixade något viktigt kort för att vi ska få vara här och ha arbetstillstånd. Det råkade vi missa vid flygplatsen när vi kom hit, men sånt händer men nu är det iaf gjort! Kommer väl snart...
Sen hann vi även åka till Raffles Hotel och kika lite, väldigt fint, men köpcentret som låg bredvid hade inte direkt kläder i lågt pris så det blev inte så mkt shopping precis, men det återgärdade vi idag :)
Idag åkte vi till ett köpcenter som heter Jarong Point och som var mycket större än vad vi trodde. Målet var att hitta bekväma tofflor. Ja det fanns ett helt gäng skoaffärer men som väntat var det väl inte direkt gjorda för fötter som tillhör tjejer från Norden. Längden är ju bra, men sen ska man ju få i dem på brädden också, det gick inge bra.

Jag ska försöka ge er en syn;
Jag och stina går in i en affär (observera att vi är de enda vita personerna där plus att jag är blond) ja det är ju ett gäng försäljare där och de försöker ju haffa upp en direkt. Liksom kollar man på en sko frågar de om man vill ha hjälp, och man säger nej tack och förväntar sig att de ska låta en vara. Men så är inte fallet, de följer efter en runt i butiken tills man hittar nåt man vill prova. Utav några skäl vill jag verkligen testa både kläder och skor själv, ni kan ju tänka hur gott fötterna luktar efter en dag? Odören fyller väl hela skoaffären när man tar av sig dem :P Fötterna har även svällt upp och gör det ännu svårare att komma i skona. Nä, det är inge roligt så man vill helst vara lite själv när man kommer till det steget. Men man sätter sig iaf ner och jag försöker ha Stina som skydd för att skyla mig lite. Då tittar jag upp och då är det tre säljare som har omringat mig. Fastän det är massa andra människor i butiken. Herre Gud! Detta är jag verkligen inte bekväm med, de måste tro att vi är Superrika eller nåt. Haha, även att det var samma sak i varje affär! Inga skor blev det, men en converseväska, en tröja och en adidas-plånbok till mig. Stina var inte på så mycket shoppinghumör idag, men jag ska jobba på att få henne att hitta nåt hon gillar. Vi kom iaf på att vi ska köpa ett par tofflor som en kille hade på tåget hem, gäller bara att hitta affären, men jag åker gärna tillbaka igen, det finns ju ett gäng affärer vi inte har kikat in i än!

Idag fick vi vara med på ett möte med en kund igen, vi visste inte riktigt hur det skulle bli men vi försökte slå bort tanken att vi skulle få så tråkigt att vi skulle somna. Men våra tankar blev uppfyllda, det började väl okej, vi hade vår handledare Sherina så det kändes okej, men sen försvann hon bara. Alla andra på mötet pratade bara kinesiska under hela mötet, förstår ni? HAha, Jag och Stina satt på mötet i över två timmar medan de diskuterade på kinesiska, kändes det som att vi var till nytta där? Vi kan inte direkt säga att vi lärde oss så mycket av det heller. En upplevelse i sig må jag säga, det enda vi övade på var nog att försöka hålla oss vakna och se intresserade ut. Det lyckades vi med till och från :O men de måste ha överseende, vi gjorde verkligen vårt bästa! Det var ändå tur att killarna kunde liva upp stämningen lite genom att sms:a att idag var det ryggen Thomas hade gjort illa, Han hade tydligen sträckt när han sträckte på sig. Haha. Tack, det gav oss några fler minuter i vakenhet ;P

Nu är det dags att sova, klockan är över tolv igen. Men imon är det frdag och det betyder att det blir helg och vi kan hitta på massa roligheter, förhoppningsvis få en solbränna (man hinner ju inte direkt fånga så många solstrålar inne på kontoret plus att kineserna undviker allt som har med solen att göra) Imorgon ska vi vara med och fira en högtid som jag tror har med hösten att göra. Vi ska iaf få middag och äta Moon cake. Kanske inte låter så lockande, men vi både vill se hur de firar samt måste nog i vilket fall för att inte verka otrevliga! På kvällen kanske vi hinner ut och ta en drink om vi har tur :)

God natt i alla hörn av världen,

Vi skickar med ett litet citat som vi läste idag;
"It does not matter how slowly you go as long as you do not stop"


Kommentarer
Postat av: Emilia

heeeeej mina vänner!



har ni äntligen kommit iväg nu? :) shit vad kul!

Hur har ni det? är det kul? går det bra på jobbet?



ta hand om er där borta :)



kramar från Emilia

2009-10-01 @ 21:49:32
Postat av: ida och stina

Har lever vi livet! Haha, nagot kinesiskt.. allt ar kanonkul, forutom sma detaljer som ar nagot sovande. Men annars gar det bra pa jobbet. Och vi diggar varmen faktiskt! :) Imorron blir det bad och sol, forhoppningsvis :D



Hur ar det hemma?



Kramar fran Ida och Stina

2009-10-02 @ 02:21:46
Postat av: Christine

riktigt snyggt hotell ni bor på (Y) hoppas att ni har det bra!

2009-10-03 @ 17:16:35
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0